Játékelemek / Vízi utak
A PLACCC Go első programjával 2012. november 22-én jelentkeztünk a Corvin Áruház III. emeletén működő Művelődési Szinten, ahol a D1618 Műhely (HU) - ReFunc (NL) urbán szkennereit, a VaLyo Műhely Duna-park-makettjeit és a KÖKI-panelek projektet mutattuk be.
A PLACCC Go első programjával 2012. november 22-én jelentkeztünk a Corvin Áruház III. emeletén működő Művelődési Szinten, ahol a D1618 Műhely (HU) - ReFunc (NL) urbán szkennereit, a VaLyo Műhely Duna-park-makettjeit és a KÖKI-panelek projektet mutattuk be.
URBÁN SZKENNEREK -
D1618 STUDIÓ (HU) feat. REFUNC (NL)
A 2012-es PLACCC Fesztiválon a holland ReFunc designer csapat két tervezője, Jan Körbes és Denis Oudendijk, valamint Kukucska Gergely, a D1618 STUDIO építésze által vezetett magyar tervezőcsapat egy több napos, közös workshop keretein belül olyan objekteket alkotott, melyek új funkcióba helyezik a hétköznapokban gyakran használt tárgyainkat. A PIECES / ELEMEK projekt „urbán szkennereinek” hulladéktárolókból, kerékpárokból és iskolai székekből tervezett elemei lehetővé teszik mindennapi környezetünk szokatlan perspektívából való feltérképezését.
A 2012-es PLACCC Fesztiválon a holland ReFunc designer csapat két tervezője, Jan Körbes és Denis Oudendijk, valamint Kukucska Gergely, a D1618 STUDIO építésze által vezetett magyar tervezőcsapat egy több napos, közös workshop keretein belül olyan objekteket alkotott, melyek új funkcióba helyezik a hétköznapokban gyakran használt tárgyainkat. A PIECES / ELEMEK projekt „urbán szkennereinek” hulladéktárolókból, kerékpárokból és iskolai székekből tervezett elemei lehetővé teszik mindennapi környezetünk szokatlan perspektívából való feltérképezését.
Előadó: Kukucska Gergő
DUNA-PROJEKTEK -
VÁROS ÉS FOLYÓ (HU)
A Valyo civil szervezet olyan budapesti városlakók csoportja, akik fontosnak tartják életterünk, a város jobbá tételét és Budapest belvárosának összekapcsolását egyik legnagyobb természeti kincsünkkel, a Dunával. A csapat neve a város és a folyó szavakból (valyo) született. A folyót és partját a kikapcsolódás és a sport területeként képzelik el, ezért rendszeresen Duna-parti eseményeket szerveznek. 2011-ben művészeti installációkat bemutató és hasznos folyó-információs táblákból álló, 10 állomást számláló DUNATANÖSVÉNYt építettek, melyet 2012 nyarán 4 ismeretterjesztő pont és rendhagyó városi bútorok installálása követett. A pesti és budai rakparton sétálókat megismertették a digitális palackposta adta kommunikációs lehetőségekkel, újra divatba hozták a kacsakő dobáló és pétanque-versenyeket. 2013-ban egy 5000 négyzetméteres parkot terveznek a Lánchíd lábához.
A Valyo civil szervezet olyan budapesti városlakók csoportja, akik fontosnak tartják életterünk, a város jobbá tételét és Budapest belvárosának összekapcsolását egyik legnagyobb természeti kincsünkkel, a Dunával. A csapat neve a város és a folyó szavakból (valyo) született. A folyót és partját a kikapcsolódás és a sport területeként képzelik el, ezért rendszeresen Duna-parti eseményeket szerveznek. 2011-ben művészeti installációkat bemutató és hasznos folyó-információs táblákból álló, 10 állomást számláló DUNATANÖSVÉNYt építettek, melyet 2012 nyarán 4 ismeretterjesztő pont és rendhagyó városi bútorok installálása követett. A pesti és budai rakparton sétálókat megismertették a digitális palackposta adta kommunikációs lehetőségekkel, újra divatba hozták a kacsakő dobáló és pétanque-versenyeket. 2013-ban egy 5000 négyzetméteres parkot terveznek a Lánchíd lábához.
Előadók: Tömör Miklós, Varga Dávid
KÖKI PANELEK –
VENICYCLE SYSTEM (HU)
Velencei Építészeti Biennálé, Magyar Pavilon, 2012 pályázat (koncepció: Antal Balázs,
Kukucska Gergely, Polyák Levente)
Az építészek “kivándorlása”
az építészet határterületeire olyan jelenség, amely az építészetelméletben
is egyre intenzívebb reflexió tárgyává válik. A 2012-es Velencei Biennáléra
tervezett PANEL projekt a
megváltozott építészetelméleti kontextusra kíván reagálni. „A PANEL egy új
városi közösségi közlekedési rendszer létrehozását célozza meg egy olyan
közlekedési eszköz (vízibicikli) segítségével, amely helyspecifikusnak
mondható a Biennálénak helyet adó Velence szempontjából, és egyúttal a
kiállító ország specifikus történeti-építészeti karakterjegyeit is magán
viseli.” Hiszen a vízi járművek a Magyarországon lezárni kívánt (de kísértő emlékű)
államszocialista korszak egyik meghatározó városi ikonja, az 1980-ban
felavatott és a 2011-es év során lebontott Kőbánya-Kispest-i metróállomás
műanyag paneleiből készült volna. Az alkotók jelenleg a tervek magyarországi megvalósíthatóságának lehetőségeit keresik.
Előadók: Antal Balázs (Prágából skype-on), Kukucska Gergő
http://d1618.wordpress.com/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése